ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس شخصیت سال 2021 نشریه تایم شد. 

تایم با ادای احترام می‌نویسد:" ثروتمند‌ترین فرد جهان خانه ندارد و اخیرا ثروت خود را می‌فروشد. او ماهواره‌ها را به مدار می‌اندازد و خورشید را مهار می‌کند. او ماشینی را می‌راند که خودش ساخته است که از بنزین استفاده نمی‌کند و به سختی به راننده احتیاج پیدا می‌کند."

درگیری ایلان ماسک و سازمان ملل
نشریه تایم به حضور دیوانه کننده ماسک در رسانه‌های اجتماعی اشاره می‌کند، اما استدلال می‌کند که اک شخصیتی واقعی است که حضورش در فناوری‌های مختلف در حال ظهور ، او را شایسته دریافت این عنوان می‌کند.

ماسک در سال 1971 در آفریقای جنوبی متولد شد. در سال 2002 او اسپیس ایکس را تاسیس کرد و چند اندکی بعد سرمایه‌گذار اولیه در شرکت خودروهای الکتریکی تسلا بود که اکنون آن را اداره می‌کند.
پروژه‌های دیگر عبارتند از Neuralink ، شرکت Boring و SolarCity. او همچنین به‌خاطر توئیت‌های تحریک آمیزش درباره همه چیز ، ارزهای دیجیتال و... شهرت دارد.

سال گذشته جو بایدن و کامالا هریس به طور مشترک به عنوان شخصیت سال انتخاب شدند. اکنون ماسک به جمع افرادی که این عنوان را دارند از جمله چارلز لیندبرگ ، برانکلین روزولت ، آدولف هیتلر ، مارتین لوتر کینگ ، مهاتما گاندی ، ملکه الیزابت دوم ، مارک زاکربرگ و گرتا تونبرگ می‌پیوندد.