ایلان ماسک می‌گوید اگر سازمان ملل بتواند دقیقا چگونگی حل بحران گرسنگی را نشان دهد سهام تسلا را می‌فروشم.

به تازگی ادعای مطرح شد که تنها 2 درصد کل ثروت ایلان ماسک ( معادل چیزی حدود 6 میلیارد دلار ) می‌تواند مشکل گرسنگی در جهان را حل کند. 
این داستان با مطرح شدنش توسط دیوید بیزلی ، مدیر برنامه جهانی غذا در مصاحبه با سی ان ان شروع شد که در آن گفت که ثروتمندترین افراد جهان می‌توانند با اهدای کسری از داریشان به صورت یکباره به رفع مشکل گرسنگی میلیون‌ها انسان کمک کنند، مخصوصا ماسک و جف بزوس ، بنیانگذار آمازون را خطاب قرار داد.

در این رابطه در توییتی اعلام شد که " در سال 2020 برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP) 8.4 میلیارد دلار جمع آوری کرد، چطور شد که گرسنگی در جهان را حل نکرد؟؟ " 
در ادامه ایلان ماسک زیر این توییت اعلام کرد که اگر WFP بتواند دقیقا توضیح دهد که چگونه 6 میلیارد دلار گرسنگی جهان را حل می‌کند، من سهام تسلا را همین الان می‌فروشم و این کار را انجام می‌دهم. اما باید این اطلاعات منتشر شود تا عموم مردم دقیقا بدانند که چگونه پول خرج می‌شود.
در ادامه‌ی این بحث دیوید بیزلی در پاسخ به ایلان ماسک گفت 6 میلیارد دلار گرسنگی را از بین نمیبرد ولی مشکلات زیادی را حل می‌کند.
در واکنش آن ماسک لینکی از یک خبر را ارسال کرد و نوشت " اینجا چه اتفاقی افتاد؟ " ،  که موضوع خبر بدین شرح است: " بچه‌های گرسنه 9 ساله مجبور به انجام سک.س دهانی با ماموران سازمان ملل شدند تا به آنان غذا داده شود."

Tweeit Elon Mask
پس از آن  دیوید بیزلی  شروع به کلی گویی کرده و گفته " با پرواز بعدی می‌توانم بیام پیشت و دربارش صحبت کنیم ".
که ایلان پاسخ داد " لطفا به طور عمومی هزینه های فعلی و پیشنهادات را با جزئیات منتشر کن تا مردم ببینند پول‌ها دقیقا کجا میره! " و در انتها جمله کنایه آمیزی نوشت: " نور خورشید چیز شگفت‌انگیزی است. "