افت 200 میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا و کاهش 36 میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک پس از نظرسنجی‌اش در توییتر. // + آپدیت خبر

ایلان ماسک که همیشه توییتر پر حاشیه‌ای داشته است ، چند روز پیش نظرسنجی را در صفحه خودش منتشر کرد که در آن از کاربران می‌پرسید که آیا موافق هستند تا 10% سهامش در تسلا را بفروشد.
سپس نیز اعلام کرد که نتیجه این نظرسنجی هرچه باشد آن را می‌پذیرد.

نتیجه این نظرسنجی تا اکنون 57.9% موافق با فروش و 42.1% مخالف بوده است. هرچند که پس از آن هیچ توییت مرتبطی زده نشد اما باعث افت 12 درصدی ارزش سهام تسلا و 200 میلیاردی ارزش بازار آن شد. 
و همین افت و ریزش قیمت تاثیر منفی36 میلیارد دلاری در ثروت ایلان ماسک داشت.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از اعضای فعلی و سابق هیئت مدیره از جمله کیمبال ماسک برادر ایلان ماسک ، رئیس هیئت مدیره رابین دنهلولم ، ایرا ارنپریس و آنتونیو گراسیاس نیز از 28 اکتبر پسر از اینکه ارزش بازار تسلا از مرز 1 میلیارد دلار گذشت ، صدها میلیون دلار از سهام خود را در تسلا تخلیه کردند.

Tesla INC Chart - Nerd
ایلان ماسک در سال 2012 به عنوان بخشی از یک برنامه عملکرد مدیر عامل ، بسته سنگینی دریافت کرد. از آنجایی که او حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند ، ثروت او از جوایز سهام و سود در قیمت سهام تسلا حاصل می‌شود. جایزه 2012 برای 22.8 میلیون سهم با قیمت 6.24 دلار به ازای هر سهم بود.
آنها در تاریخ 13 اوت 2022 منقضی می‌شوند (ارزش فعلی هر سهم تسلا حدود 1050 دلار است).
دلیل کاهش 36 میلیاردی ثروت ایلان ماسک نیز کاملا وابسته به سهام او در تسلا است ، زیرا وی یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران تسلا به حساب می‌آید. ثروت ماسک اخیرا به 310 میلیارد دلار رسیده بود اما اکنون بلومبرگ ثروت او را معادل 288 میلیارد می‌داند.

 

//...  آپدیت : در تاریخ 11 نوامبر ، 20 آبان طبق مستندات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ، 934091 سهام خود را به ارزش 1.1 میلیارد دلار فروخت .