ایلان ماسک بنیانگذار ، مدیر اجرایی و طراح ارشد کمپانی اسپیس ایکس تایید کرد که نگران ورشکستگی اسپیس ایکس است. 

ماسک روز سه‌شنبه در توئیتر‌ خود گفت که اسپیس ایکس باید تعداد بیشتری از موتورهای نسل بعدی استارشیپ (Starship) خود را تولید کند و به زودی به رشد مجموعه پهنای باند استارلینک ادامه دهد و در تجارت باقی بماند.

ایلان ماسک در یک توئیت نوشت " اگر رکود شدید جهانی نقدینگی را خشک کند ، اسپیس ایکس میلیارد‌ها دلار در استارلینک و استارشیپ را از دست می‌دهد. ورشکستگی اگرچه بعید است ، اما غیر ممکن نیست.
چندی پیش نیز ایمیل فاش‌ شده‌ای منتشر شد که ظاهرا در آن ایلان برای کارمندان در طول تعطیلات طولانی روز شکرگذاری در ایالات متحده ارسال کرده بوده و ار آنها خواسته بود " همه دست به کار شوند".

این ایمیل به یک بحران تولید در شرکت اشاره داشت که بر روی موتورهای رپتور که نیروی استارشیپ را تامین می‌کنند ، متمرکز بود. اسمیس ایکس قصد دارد برای اولین بار در سال 2022 یک نمونه اولیه استارشیپ را به فضا بفرستد و این وسیله نقلیه محور برنامه‌های آینده این شرکت برای ارسال انسان به ماه و مریخ است.
اگر شرکت در نهایت در آستانه ورشکستگی قرار گیرد این اولین بار نخواهد بود. ماسک قبل از اینکه اسپیس ایکس اولبن پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون 1 را انجام دهد ، به ویرانی مالی رسیده بود.