خودرو جدید BMW میتواند رنگ خود را تغییر دهد. بی‌ام‌و با کمک فناوری E Ink در حال بررسی این فناوری است و نمونه اولیه آن را در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد. +ویدیو

 

این نمونه اولیه شاسی بلند الکتریکی که IX Flow نامیده می‌شود ، از فناوری الکتروفورتیک موجود در E Ink برای تغییر رنگ بیرونی استفاده می‌کند.
این خودرو دارای پوشش مخصوصی است که رنگدانه‌های مختلف را از طریق تحریک الکتریکی به سطح می‌آورد. جلوه تغییر رنگ می‌تواند از جلو به عقب ، پهلو به پهلو ، راه راه ، لکه و غیره باشد.

BMW IX Flow E Ink
پوشش جوهر E این قابلیت تنظیم را می‌دهد. جوهر E یا Electronic Ink پوششی است که عموما در طیف خاکستری وجود دارد و معمولا در کتاب‌خوان های الکترونیکی ، ساعت‌های هوشمند و غیره استفاده می‌شود.
پیاده سازی E Ink دو مزیت اساسی دارد ، اول راه را برای ورود به دنیای کاملا جدیدی از سفارشی‌سازی باز می‌کند و به مالکان این امکان را می‌دهد تا رنگ و طراحی خودروی خود را بر اساس سلیقه خود تغییر دهند.

BMW IX Flow E Ink
و دومین مزیت آن افزایش بهره‌وری است ، در حال حاضر این نمونه اولیه تنها سه رنگ سفید ، خاکستری و مشکی را شامل می‌شود و با تعیین رنگ سفید در روزهای آفتابی خودرو خنک‌تر باقی می‌ماند.

بی‌ام‌و می‌گوید که این می‌تواند میزان گرمایش یا سرمایش مورد نیاز را کاهش دهد که حتی اگر تفاوت جزئی باشد کارایی کلی آن را بهبود می‌بخشد.

BMW IX Flow E Ink
پوشش بدنه BMW IX Flow از E Ink است و همانطور که گفتیم محدود به رنگ‌های طیف خاکستری است ، اما همانطور که این فناوری در حال تکامل است می‌توان امید داشت تا این خودرو رنگ‌های بیشتری را شامل شود.