برخی از سازمان‌های ایالات متحده مانند FBI یا همان اداره تحقیقات فدرال آمریکا ، به مدت دو سال قصد خرید یک سیستم جاسوسی به نام "فانتوم" را از شرکت اسرائیلی "Nso Group" داشته‌اند. 
این سیستم جاسوس افزار شرکت معروف Nso که یک شرکت تکنولوژی اسرائلی است که به نرم‌افزار "پگاسوس" معروف است ، طبق ادعا‌ها میتواند تمامی موبایل‌های موجود در آمریکا را هک کند.
طبق گزارشات نیویورک تایمز ، این کمپانی از 2019 تا تابستان سال جاری مخفیانه در حال مذاکره با اف‌بی‌آی بوده و پشنهاد خرزد سیستم فانتوم را داده بود.
گفته می‌شود مذاکرات حتی در دوره‌ای که Nso هدف انتقادات شدید به علت نقض حقوق بشر بوده نیز ادامه داشته است.
این گروه در جلسه‌ای با FBI پروژه فانتوم را ارائه کرده است که توانایی هک همه موبایل‌های مدنظر این اداره در آمریکا را دارد. 

برخی سازمان‌های دیگر نیز مانند آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) ، سازمان مبارزه با مواد مخدر (DEA) ، سرویس مخفی ایالات متحده (USSS) و واحد آفریقای ارتش آمریکا هم به دنبال خرید فانتوم بوده‌اند.

به گفته نیویورک تایمز FBI از همین شرکت نرم‌افزار "پگاسوس" را خریداری کرده است ، اما در تابستان به دنبال گزارش‌های متعددی که از آسیب‌های بدافزاری NSO منتشر شد از مذاکرات خارج شد.
چندی قبل واشنگتن‌پست در گزارشی مدعی شده بود که Nso از ارتباط نزدیک با برخی از پرنفوذترین اعضای دولت اوباما ، ترامپ و بابدن خرسند بوده است ، که از جمله این افراد می‌توان به "راد روزن اشتاین" معاون اسبق دادستان کل وزارت دادگستری اشاره کرد.
در حال حاضر نیز شرکت متا بابت هک مکرر کاربران واتساپ از کمپانی Nso شکایت کرده است. این سرکت در 2019 مدعی شد که Nso حساب 1400 کاربر مختلف را هک کرده و حداقل یکی از این حساب‌ها در آمریکا بوده است.