حمله سایبری به منابع سوخت شرکت Oiltanking در آلمان تامین سوخت در این کشور را مختل کرد. 

شرکت Oiltanking که یک کمپانی بزرگ در زمینه سوخت است که در سراسر دنیا فعالیت دارد اما در دفتر مرکزی آن در هامبورگ می‌باشد.
این شرکت نفت ، بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی را برای شرکت‌هایی مانند " Shell " ذخیره و حمل می‌کند ؛ روز شنبه متوجه شد که هک شده است.
در پی این اتفاق آلمان برای اکثر فعالیت‌های تامین داخلی خود وضعیت فورس ماژور اعلام کرد.
اعلام فورس ماژور شرکت را زمانی که یک رویداد ناگهانی و فوق‌العاده رخم می‌دهد که خارج از کنترل است از توافق‌های قراردادی معاف می‌کند.
سال گذشته نیز در ماه مه یک حمله باج‌افزاری به تامین کننده نفت ایالات متحده، Colonial Pipline توسط گروه دارک ساید باعث کاهش عرضه در سراسر آمریکا شده بود که وضعیت اضطراری اعلام کردند.
خبرگذاری آلمانی Handelsblatt که برای اولین بار این اتفاق را گزارش کرد ، گفت: " تمام سیستم‌های بارگیری و تخلیه Oiltanking فلج شده است ".
شرکت مادر Oiltanking جزئیاتی در مورد نوع هک ارائه نکرد و فقط اعلام کرد: " ما در تلاش هستیم تا با توجه به برنامه‌های اضطراری خود و همچنین درک کامل گستردگی حادثه این مشکل را حل کنیم ".
کمپانی شل برای به حداقل رساندن اختلال عملیات انتقال را سایر تامین کنندگاه منحرف کرد.
محققان امنیتی می‌گویند که حملات به زیرساخت‌های حیاتی مانند نفت و منابع غذایی در حال افزایش است و به وفور نمونه‌های متفاوت آن را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم.

 

Source: BBC Tech