فدرال رزرو ( بانک مرکزی ایلات متحده ) آمریکا برای گروه باج افزار  DarkSide جایزه 10 میلیون دلاری در نظر گرفته است.

وزارت امور خارجه این جایزه را برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا مکان یابی رهبران اصلی گروه جرایم سایبری شود ، ارائه می‌کند.
مقامات فدرال رزرو می‌گویند دارک ساید مسئول حمله باج افزاری علیه Colonial Pipeline ، بزرگ‌ترین سیستم خط لوله برای محصولات نفتی متشکل از دو خط لوله به طول 8850 کیلومتر ،  بوده است.
وزارت امور خارجه آمریکا تا سقف 10 میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا مکان یابی رهبران کلیدی گروه جرایم سایبری DarkSide شود ارائه می‌دهد.
شرکت Colonial Pipeline که در اوایل سال جاری میلادی مورد حمله باج افزاری شده بود میلیون‌ها دلار به بیت کوین پرداخت کرد تا کنترل سیستم‌های کامیپوتری خود را دوباره به دست آورد.

اما همچنان مجبور شد برای روزها خط لوله خود را تعطیل کند و ضرر سنگینی را متحمل شود و در نتیجه قیمت بنزین در ساحل شرقی افزایش یافت.
علاوه بر این وزارت امور خارجه اعلام کرد که تا سقف 5 میلیون دلار نیز برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت هر فردی در هر کشور دیگری شود که سعی در مشارکت در حمله باج‌افزاری دارک ساید داشته باشد، ارائه کند.
در ادامه در بیانیه‌ای اعلام کرد: " با ارائه این جوایز ، ایالات متحده تعهد خود را برای محافظت از قربانیان باج افزار در سراسر جهان در برابر سوءاستفاده مجرمان سایبری نشان می‌دهد".