ابر شرکت فیسبوک تغییرات بزرگی در برند خود ایجاد کرده است اما همچنان درگیر مشکلات قدیمی است.
فیسبوک که با رسوایی‌هایی درگیر است ، نام خود را به متا ( Meta ) تغییر داده و خبری از فعالیت بزرگی در زمینه متاورس می‌دهد. لوگو جدید فیسبوک نیز با نسخه قدیمی جایگزین شده است.
تغییر نام تجاری شرکت که روز پنجشنبه در کنفرانس فیسبوک رونمایی شد ، بخشی از پروسه ورود فیسبوک به دنیای متاورس است، یک محیط مجازی که افراد می‌توانند در آن کار کنند ، بازی کنند ، یاد بگیرند و با دوستان خود وقت بگذرانید.
مارک زاکربرگ ، مدیر عامل شرکت ، متاورس را که در این مرحله تا حد زیادی فرضی است " جانشین اینترنت موبایل" نامید.
متا یک برند شرکتی جدید خواهد بود که بر فیسبوک و خدمات آن از جمله اینستاگرام ، واتساپ ، و بر پروژه های واقعیت مجازی و افزوده آن ریاست خواهد کرد. فیسبوک می‌گوید که معاملات خود را تحت عنوان جدید سهام MVRS از اول دسامبر آغاز خواهد کرد.( نماد سهامی جدید MVRS شباهت خوانایی به متاورس دارد. )
مارک زاکربرگ می‌گوید: " ما شرکتی هستیم کا فناوری ایجاد می‌کنیم تا مردم را به هم متصل کنیم و متاورس مرز بعدی است، درست مانند شبکه‌های اجتماعی که شروع کردیم" و در کنفرانس VR گفت:" کلمه "Meta" از کلمه یونانی به معنای فراتر گرفته شده است و این نمادی است که همیشه چیزهای بیشتری برای ساختن وجود دارد."

در پیشنمایشی از متاورس ، آواتارها در حال بازی شطرنج ، کنسرت مجازی ، یادگیری و کار از راه دور هستند. زاکربرگ معتقد است در پنج یا ده سال آینده ، این تجربیات مجازی به جریان اصلی تبدیل خواهند شد. در دهه آینده ، او امیدوار است که یک میلیارد کاربر در متاورس وجود داشته باشد.