مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای که شامل بند‌هایی در رابطه با الزام به گزارش مالیاتی بوده است را تصویب کرد. هم اکنون در انتظار تایید یا رد آن توسط رئیس جمهور بایدن است. 
روز گذشته مجلس نمایندگان ایالات متحده پس از مدت‌ها بحث و گفتگو لایحه‌ دو حزبی سرمایه‌گذاری زیرساختی را تصویب کرد. این لایحه مهم برای سرمایه‌گذاران شامل بند‌هایی است که میتواند برای برخی از فعالین حوزه رمزارز الزام به ارائه گزارش مالیاتی را به همراه داشته باشد.
این لایحه که یکی از الویت‌های دولت بایدن بوده است اکنون در مجلس سنا تصویب شده و منتظر تایید نهایی بایدن است. پیش‌بینی می‌شود که تایید یا رد اجرایی شدن این لایحه می‌تواند تاثیر کوتاه مدتی در قیمت ارز‌های دیجیتال خصوصا بیت‌کوین داشته باشد.
جامعه ارز دیجیتال آمریکا پیش‌تر نگرانی‌های خود را نسبت با الزامی شدن ارائه گزارش مالیاتی از سوی کسب و کار های فعال در این صنعت ابراز کرده بودند. آنها معتقد هست که تعریف "کارگزار" در این لایحه طیف وسیعی از  فعالین و کسب و کارها را دربر می‌گیرد و ملزم به ارائه گزارش مالیاتی به اداره درآمد داخلی آمریکا می‌کند.
ساختار این گزارش‌ها به گونه‌ای است که کارگزاران به اجبار باید اطلاعات مالی مربوط به تراکنش‌ها را با کد مالی فعلی خود گزارش دهند. 
از طرفی فعالین حوزه رمزارز نگران بودند که گستردگی تعاریف موجود در متن این لایحه باعث شود ماینر‌ها و دیگر کسب‌وکار هایی تراکنش‌های رمزارز را مدیریت و پردازش می‌کنند نیز درگیر مسائل مالیاتی شوند.
باید منتظر بود تا دید که آیا این لایحه که اتفاقا جزء برنامه های دولت نیز بوده است به امضا بایدن می‌رسد یا خیر و پس از آن تا چه حدی بر بازار تاثیرات قیمتی خواهد گذاشت.