رئیس ارشد امنیت سایبری بریتانیا می‌گوید روسیه مسئول حملات باج افزار "Devastating" است.

رئیس مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) هشدار داد که حملات سایبری که باعث می‌شود هکرها وارد شبکه‌های کامپیوتری شوند و سیستم‌ها را تا زمانی که باج آنها پرداخته نشود قفل کند و تهدید جدی برای مشاغل بریتانیایی در فضای اینترنت است.

لندی کامرون گفت که آژانس وی بازوی GCHQ و آژانس ملی جرم و جنایت (NCA) ، ارزیابی کرده‌اند که مجرمان سایبری مستقر در روسیه و همسایگانش مسئول بیشتر حملات این باج‌افزار هستند. وی اضافه کرد که: " این نوع حملات تهدیدی برای همه است که از شرکت‌های بزرگ گرفته تا شوراها و مدارس محلی را نیز در برمی‌گیرد."

خانم کامرون در کنفرانس چتهام هاوس سایبری (Chatham House Cyber 2021) هشدار داد که سازمان‌ها آمادگی کافی برا تهدیدات را ندارد و یا امنیت سایبری خود را آزمایش نکرده‌اند. در موارد اخیر ، گروه‌های جنایتکار نیز تهدید کرده‌اند که برخی از داده‌هایی را که با آنها دسترسی دارند به صورت عمومی منتشر می‌کنند.

سیستم خدمات بهداشت ایرلند امسال دچار حمله مهمی شد که منجر به ماه‌ها اختلال در خدمات شد. همینطور حمله هکری به شرکت Colonial Pipeline که باعث کمبود سوخت در سواحل شرقی ایالات متحده شد. چندی پیش نیز بایدن رئیس جمهور آمریکا به پوتین رئیس جمهور روسیه درباره فعالیت‌های گروه‌های داخلی هشدار داده بود.

وی معتقد است که باج‌افزارها همچنان یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمله و کسب درآمد این گروه‌ها خواهد بود و بریتانیا بر روی ارتقا سطح دفاعی خود تمرکز خواهد کرد و باید در تلاش بود تا شکنندگی شرکت‌ها را در برابر این حملات کاهش داد.

Source: Bbc