بیت‌کوین ایده‌ای مشابه آنچه که هنری فورد پیشنهاد داده بود.

نیویورک تریبون (New York Tribune) در دسامبر سال ۱۹۲۱ مقاله‌ای درباره پیشنهاد و دیدگاه هنری فورد مخترع ، نویسنده ، کارآفرین و مالک شرکت خودرو سازی فورد (Ford) منتشر کرد که در مورد جایگزینی طلا با یک ارز مبتنی بر انرژی را نشان می‌داد.

فورد معتقد بود این اتفاق می‌تواند تسلط نخبگان بانکی را بر ثروت جهانی از بین ببرد و به جنگ‌ها پایان دهد. وی می‌خواست این کار را با ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه جهان و ایجاد یک سیستم ارزی جدید بر اساس واحدهای قدرت نیروگاه انجام دهد: " در سیستم ارزی مبتنی بر انرژی استاندارد ، مقدار مشخصی از انرژی است که به مدت یک ساعت اعمال می‌شود که معادل یک دلار است. این فقط یک مورد تفکر و محاسبه بر حسب مواردی است که گروه بانکی بین المللی برای ما تعیین کرده است و ما آنقدر عادت کرده‌ایم که فکر می‌کنیم هیچ استاندارد مطلوب دیگری وجود ندارد".

فورد می‌گفت ویژگی‌های مربوط به ارزش پول وقتی کنگره به دنبال اطلاع ار آن باشد، مشخص خواهد شد.
هرچند در واقع هنری فورد هرگز نتوانست دیدگاه خود را درباره یک ارز با پشتوانه کامل پیش ببرد ، اما ظاهراً یک قرن بعد بیت‌کوین توانست این ایده را عملی سازد و توجیه کند.
بعضی از طرفداران سرسخت بیت کوین معتقد که اصول صحیح این پول دیجیتال می‌تواند با کاهش توانایی دولت در تامین بودجه از طریق تورم ، جنگ را از بین ببرد. در حالی که " استاندارد طلا " باعث افزایش تورم می‌شود.

طبق نظرات هنری فورد ، بانک‌داران بین المللی بخش عمده‌ای از شمش‌‌ها را کنترل می‌کنند. این فرایند کنترل و انباشت کالاهای گرانبها به نخبگان مالی اجازه داد تا بازار فعال پول را ایجاد کنند که در زمان جنگ رونق داشت.
فورد بر این باور بود که:" مهم‌ترین ضرر طلا در ارتباط‌اش با جنگ این واقعیت است که می‌توان آن را کنترل کرد. کنترل را بشکن و جنگ را متوقف کن".

 

Source: Arzinex