ناسا تاریخ جاه طلبانه جدیدی را برای پرتاب آرتیمیس تعیین می‌کند. فضاپیمای اوراین (Orion) و سیستم پرتاب فضایی بسیار قدرتمند تقریبا برای اولین آزمایش بزرگ خود آماده هستند.
ناسا ماموریت های آرتمیس خود را با استفاده از فضاپیمای اوریون و سیستم پرتاب فضایی پرتاب خواهد کرد تا بازگشتی با شکوه به ماه باشد.
ابتدا آژانس فضایی باید یک ماموریت موفق با Artemis I را به فضا پرتاب کند و ما اکنون یک هدف جدید برای آن داریم ، یعنی فوریه 2022.
ناسا با اتصال موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) به فضاپیمای اوریون و مونتاژ وسایل نقلیه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا ، از یک نقطه عطف بزرگ عبور کرد.
ناسا در بیانیه‌ای به تازگی گفت:" با تکمیل انباشته شدن، مجموعه‌ای از آزمایش‌های یکپارچه اکنون بین موشک و سیستم پرتاب هدفمند برای اعماق فضا در فوریه 2022 انجام می‌شود." آژانس فضایی آزمایش‌های زیادی را باید قبل از پرتاب انجام دهد ، از جمله بررسی وضعیت سیستم‌ها ، رابطه‌ها و ارتباطات شبکه و سیستم‌ها را باید انجام دهد. SLS و Orion همچنین یک پرتاب شبیه سازی شده را انجام خواهند داد که شامل بارگیری پیشرانه در موشک است.
تاریخ دقیق‌تر راه اندازی پس از یک تمرین موفق اعلام خواهد شد. "آرتمیس اول، در یک‌سری ماموریت‌های پیچیده‌تر ، پایه‌ای برای کاوش در اعماق فضا فراهم می‌کند و تعهد و توانایی ما را برای گسترش امکان سفر انسان به ماه و فراتر از آن را قبل از اولین پرواز با خدمه در Artemis II نشان میدهد."
ناسا می‌گوید پرتاب آرتمیس یک پر از هیجان و نوید است، شروعی برای عصر جدید از اکتشافات ماه. جسیکا میر فضانورد ناسا در مورد ماموریت جدید خود در آرتمیس و لباس فضایی صحبت می‌کند ، موشک بزرگ برای اولین بار به کپسول اوریون مجهز شد و موشک SLS در حال آماده شدن برای آزمایش قبل از ماموریت ماه در سال 2022 ، اوریون را مانند تاج بر سر می‌گذارد.
مرکز فضایی کندی روز پنجشنبه یک ویدیوی حماسی که از پایین موشک تا بالای آن را نشان می‌داد را منتشر کرد. ناسا هم اکنون یک قدم به دستیابی مجدد انسان به کره ماه نزدیک تر می‌شود.