متاورس موضوع جدیدی نیست اما اکنون انقلابی در حال رخ دادن است. ورود فیسبوک ، نایکی ، مایکروسافت و...

متاورس می‌تواند جایگزین اینترنت فعلی شود . متاورس ، واقعیت مجازی و افزوده و گجت‌ها ترکیب این‌ها باهم دنیای فوق‌العاده جدیدی را باعث می‌شوند که دنیا را تکان خواهد داد.
اگر مایلد تا این دنیای آینده رو به چشم ببینید حتمی سری به فیلم "بازیکن شماره یک آماده" (Ready Player One) بزنید این فیلم که ساخته استیون اسپیلبرگ است در سال 2045  روایت می‌شود که مردم با عینک های واقعیت مجازی و لباس های مخصوص در دنیایی مجازی در مسابقه بزرگی شرکت میکنند.
دنیایی آینده متاورس بسیار شبیه به این فیلم است ، اما قرار نیست مسابقه دهید ، بلکه زندگی می‌کنید ، خرید می‌کنید ، کار می‌کنید ، خانه می‌خرید و...
در همین لحضه هم شما می‌توانید با ثبت نام در وب سایت‌هایی مانند SandBox و Blocktopia تجربه بسیار ناچیزی از آن را به‌دست آوردید. اما تا هدف راه بسیاری مانده است.
قابل پذیرش است که همچنان درک این فناوری سخت و دشوار باشد ، زیرا این فناوری فیزیکی و ملموس نیست و بسیاری در مقابل آن گارد خواهند داشت. همان اتفاقی که سالها پیش دربرابر اینترنت افتاد و هم اکنون دربرابر کریپتو کارنسی می‌افتد.

ویدیو تریلر متاورس بلاکتوپیا:


متیو بال ( Matthew Ball ) از مدیران سایت متاورس پرایمر ، متاورس را اینگونه تعریف می‌کند: " متاورس شبکه‌ای گسترده از جهان‌ها و شبیه سازهای سه‌بعدی پایدار است که به صورت آنی پردازش می‌شوند که در آن هویت اشخاص ، اشیای فیزیکی و حتی تاریخ بشر پیوستگی خودشان را حفظ می‌کنند. این مجموعه می‌تواند همزمان تعداد زیادی از افراد را به صورت مجازی در خود جای دهد ، بدون آنکه لازم باشد این افراد در یک مکان فیزیکی حضور داشته باشند.
به تازگی نیز مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک با تغییر نام کمپانی فیسبوک به متا برای فعالیت های جدید در این حوزه هویت جدی‌تری به متاورس داده است

در همین رابطه تیم سوئینی (Tim Sweeney) مدیر عامل شرکت اپیکیز گیمز سازنده بازی فورتنایت و مارک زاکربرگ با مشارکت یکدیگر در حال تلاش برای ساخت متاورس هستند.
حتی متاورس کنونی که تنها ذره‌ای کوچک از دنیایی عظیم هستند روز به روز در حال پیشرفت هستند. شما هم‌اکنون می‌توانید در کنسرت‌های بزرگ خوانند‌های مطرح که در متاورس‌های مانند دی‌سنترالند برگذار می‌شود شرکت کنید.
خانه و زمین بخرید و سرمایه گذاری بکنید. فقط در طی یک هفته گذشته به علت خبر ورود متا (فیسبوک) زمین و خانه های سنترالند رشد قیمتی فراوانی داشتند. به طور مثال خانه‌ای در مرکز نقشه سنترالند که حدود 60 هزار دلار بود به قیمت های 250 هزار دلاری نزدیک شده است.
حتی امروز ظهر خبری از ورود شرکت نایکی برای تاسیس فروشگاه ( فروش NFT محصولات ) در متاورس‌ها آمده که نشان‌دهند رشد لحضه‌ای این فناوری است.