دادگاه دو پرونده جنجالی کریگ رایت خالق جعلی بیت‌کوین پایان یافت.

کریگ رایت دانشمند حوزه کامپیتور اهل استرالیا بارها ادعایی مبنی بر مخترع بیت‌کوین بودن کرده بود. در این بین "دیوید کلیمن" که در سال 2013 در 46 سالگی فوت کرده است دوست صمیمی و همکار کریگ رایت بود.
پس از ادعای کریگ خانواده کلیمن شکایتی از کریگ رایت می‌کنند که معتقد هستند که کلیمن نیز مانند رایت در ساخت و راه‌اندازی بیت‌کوین نقش داشته است و باید سهم آنها را در 1.1 میلیون بیت کوین بپردازد.
درباره 1.1 میلیون بیت کوین نیز باید گفت این رقمی است که در کیف‌پول خالق بیت‌کوین وجود دارد و اگر رایت ادعا ساتوشی ناکاماتو بودن را دارد باید مالک آن کیف مول باشد و سهم شریک‌اش را که فوت کرده است با خانواده آن بپردازد.
در این دادگاه نقش داشتن کلیمن را در راه‌اندازی رد شد و به دلیل آنکه نقشی در این پروژه نداشته است خانواده او مالک نیمی از بیت‌کوین ها نمی‌شوند.
و اما درباره کریگ رایت ، در این رابطه دادگاه فلوریدا اینکه "کریگ رایت" خالق بیت‌کوین و ساتوشی ناکاماتو ناشناس است را تایید نکرد.

در پی اخبار دادگاه و ادعا‌های رایت جامعه کریپتو در توییتر واکنش‌های منفی نشان دادند و رایت را دروغگو و کلاهبردار خواندند و عموم کاربران بیت کوین فعال در توئیتر مخالف اداعاهای رایت هستند.
به همین دلیل هشتگ #Faketoshi بین کاربران مخالف ترند شد.
در انتها نیز این دادگاه از بین هفت اتهام وارده به کریگ رایت تنها برای یک مورد جریمه‌ای 100 میلیون دلاری برای رایت در نظر گرفت و آن به علت استفاده بدون مجوز از وجوه مشترک با کلیمن بود.
در پایان از آنجا که تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین قابل ردیابی هستند تنها و ساده ترین راحت اثبات ناکاماتو بودن انجام انتقال از آن حساب مد نظر است. دیگر ادعاهای بی پایه و اساس را نباید در نظر گرفت.