اداره پلیس آمریکا نسبت به استفاده از فناوری‌های مختلف نوین معمولا پیش‌دستی میکند و در برابر تغییرات مقابله نمی‌کند.
 نمونه بارز آن استفاده و آپدیت ابزار‌های کمکی و استفاده از ربات‌ها در نیروی پلیس است.
حدود یک سال پیش بود که پلیس ایالت ماساچوست نسخه‌ای از ربات‌های اسپات (Spot) شرکت بوستون داینامیک را برای بررسی قابلیت‌های ربات‌ها در ارگان‌های دولتی  و برای بازرسی مناطق خطرناک مورد استفاده قرار داد.
پس از آن این ربات تخم مرغی شکل به اسم Robocop که اسمش را از یک فیلم سینمایی الهام گرفته است به جمع ربات‌های مورد استفاده پلیس پیوست.
این ربات که مجهز به دوربین‌های 360 درجه است به طور خودکار گشت زنی می‌کند ، اخطار می‌دهد و دکمه‌ای نیز برای درخواست اعزام مامور پلیس دارد.
هرچند که همیشه هم مفید واقع نمی‌شوند ، مثلا در خبری اعلام شد که خانومی که در پارک دکمه هشدار اضطراری را برای گزارش درگیری فشار داد ، ربات با پلیس تماس نگرفت. وی می‌گوید برای درخواست کمک به سراغ Robocop HP رفت و دکمه اضطراری را فشار تا پلیس احضار شود اما ربات او را نادیده گرفت و درحالی که به گشت در مسیر برنامه‌ریزی شده‌اش ادامه میداد گهگاه به مردم یادآوری میکرد که پارک را تمیز نگه دارند!
در این‌باره رئیس پلیس منطقه اعلام کرد که در آن موقع این ربات به طور آزمایشی در شهر فعالیت می‌کرده است و هنوز دکمه اضطراری آن به مرکز اعزام متصل نبوده است.
اما برعکس روبوکاپ ، ربات اسپات بوستون داینامیک در طول مدت مورد استفاده قرار گرفتن در اداره پلیس نتایج بسیار بهتری را داشت. 
هرچند که این ربات ها در حال حاضر کارهای زیادی را نمیتوانند انجام دهند یا به طور مستقیم با جنایتکاران برخورد کنند ولی همراهان بسیار خوبی برای ماموران میتوانند باشند.