ایالات متحده آمریکا پس از چین دومین بازار فروش خودرو از نظر حجم است و در آن رقابت شدیدی بین خودروسازان برای بدست آوردن آن وجود دارد.
بنظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی خودروسازی ژاپنی تویوتا پس از ۹۰ سال بتواند عنوان پرفروش ترین کمپانی خودروسازی را از غول خودروسازی جنرال موتورز بگیرد و از آن خود کند.
یکی از دلایل این رشد و کم شدن فاصله میان این دو شرکت در آمار عرضه خودرو در بازار آمریکا در ماه‌های اخیر مواجه اکثر خودروساز ها با کمبود تراشه است که همین موضوع باعث عقب افتادن جنرال موتورز از تویوتا شده است. طبق آمار رشد تولید در تویوتا در ۱۲ ماه گذشته ۲۷.۹ درصد است در صورتی که در همین بازه زمانی جنرال موتورز تنها ۰.۱ درصد رشد داشته است.
نشریه اتوموتیو نیوز می‌گوید فروش جنرال موتورز اگر با همین روند فعلی ادامه یابد در پایان سال یکی از بدترین رکورد این شرکت از دهه ۵۰ میلادی تا اکنون خواهد بود.
در حال حاضر نیر برگ برنده در دست تویوتا است که در چند هفته گذشته نسل جدید تاندرا را معرفی کرد و تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. پیش بینی می‌شود با ویژگی‌های درخشان این پیکاپ ، فروش خوبی را درپی داشته باشد.

SourceMotor1