کمتر از یک هفته از پذیرش بیت‌کوین در السالوادر می‌گذرد که حالا اخباری از احتمال پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی کشورهای دیگر به گوش می‌رسد.  با اینکه پذیرش بیت کوین از نظر بانک جهانی و مقامات ایالات متحده مورد تایید نیست و سعی در جلوگیری از این امر را دارند ، پس از السالوادور , جمهوری پاناما درحال بررسی طرحی برای پذیرش رسمی آن است.

اما این اتفاق به همینجا خطم نمی‌شود ، بر اساس نظرسنجی روزنامه محلی گلوبو (Globo) نزدیک به 48% از مردم برزیل نیز خواهان استفاده از بیت کوین به عنوان پول رسمی کشور هستند. طبق بررسی‌هایی در سال 2020 میلادی در برزیل 33% از سرمایه گذاران علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز را نداشتند که این آمار در سال 2021 به 12% رسیده است که موفقیت برزگی برای بیت‌کوین و سایر رمزارزها است.

برزیل که در ماه مارس ( اسفند ماه ) اقدام به راه‌اندازی صندوق قابل معامله یا ETF بیت کوین کرد دومین کشوری بود که پس از کانادا این طرح را اجرایی کرد.

گابریل سیلوا نماینده مجلس پاناما طرح پذیرش بیت کوین را تقدیم کرده است او امیدوار است این طرح به وضعیت اقتصاد و بازار کار تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت. در این طرح برعکس قانون السالوادور صاحبان کسب و کار اجباری بر پذیرش بیت کوین نخواهند داشت اما او انتظار دارد بیشتر کس و کارها خودشان تمایل نسبت به این موضوع نشان دهند.

ادامه این دومینو رسمی شدن بیت کوین در کشورها را ممکن است پاناما ، برزیل , شیلی و یا اوکراین ادامه‌دهد. گرچه در اوکراین بیت کوین به صورت قانونی به رسمیت شناخته نشده است اما علاقه شدید سیاستمداران اکراینی به بیت کوین و امکان فعالیت قانونی کسب و کارهای حوزه رمزارز این اتافق را در اکراین دور از دسترس نمی‌سازد.

در برخی از گزارش‌ها گفته می‌شود که اشخاصی مثل میشالوف ویلاچسلاو که یکی از معاونان سرشناس اکراین است 18000 بیت کوین دارد همچنین لنسکی پیتر سرگیویچ از مقامات وزارت خارجه اوکراین و برخی از نمایندگان و سایر افراد مطرح این کشور نیز مقادیر بسیاری  بیت کوین دارند.