پیکسل 6 و نسخه پرو ، امیده گوگل برای رقابت با گوشی‌های برتر اپل ، سامسونگ و هواوی محسوب می‌شود. 

پیکسل 6 دارای سخت افزار و دوربین جدید است و از اولین پردازنده داخلی گوگل استفاده می‌کند ، طراحی قابل قبولی دارد.
 سری 6 Pixel نسخه مهمی برای گوگل است زیرا از استراتژی تلفن همراه متوسط و خوشایند گذشته دور می‌شود و در جهت رقابت با اپل حرکت میکند.
شاید عجیب باشد اما پیکسل 6 قصد دارد برای افراد بیشتری خوب کار کند ، یعنی دوربین‌ها برای افراد با رنگ پوست متفاوت بهتر کار می‌کند و تشخیص صدا را بهبود میبخشد تا به راحتی الگوها و لهجه های مختلف را تشخیص دهد.

Pixel 6 - Nerd Zone
این سری پیکسل قیمت مقرون به صرفه ای ( 599 دلار ) برای رقابت با سامسونگ گلکسی S21 و آیفون 13 و سایر موبایل های اندرویدی متوسط مانند موتورولا اج فعلی دارد.
گوگل برای بدنه پیکسل 6 از آلمینیوم بازیافت شده 100% استفاده کرده است. طرفین دارای روکش مات هستند و در کل پیکسل 6 دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.
به وضوح مشخص است که گوگل به دنبال طراحی منحصر به فردی برای دوربین بوده است که در نتیجه به جای استفاده از مربع در گوشه از نوار استفاده کرده است.
و در این سری پردازشگر جدیدی که دیگه کوالکام نیست استفاده شده است به نام Tensor که اولین پردازنده داخلی گوگل است. گوگل می‌گوید این پردازنده 80 درصد از Qualcomm Snapdragon 765G سریعتر است که در پیکسل 5 سال گذشته استفاده می‌شد.
در مجموع گوگل تغییرات بسیاری را اعمال کرده است و استراتژی جدیدی را اتخاذ کرده است تا بتواند با آیفون و سامسونگ رقابت کند و سهم بزرگتری از بازار موبایل را به خود اختصاص دهد.