ممنوعیت استخراج رمزارزها در چین باعث شد تا بسیاری از کارآفرینان بیت‌کوین و سایر رمزارزها مجبور به انتقال کسب‌و‌کار خود باشند. بسیاری مغولستان را انتخاب کردند ، چون کشوری ارزان و در دسترس برای چینی‌ها بود. اما سایرین تگزاس آمریکا را انتخاب کردند که به سرعت به پایتخت جهانی بعدی کریپتو می‌شود.

هنگامی که چین در ماه مه سرکوب استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال را شروع کرد ، کوین پن ( Kevin Pan ) مدیرعامل شرکت استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده پولین ( Poolin ) روز بعد پرواز کرد و از کشور خارج شد.

پن کوین به بی بی سی گفت: " ما تصمیم گرفتیم یکبار و برای همیشه خارج شویم و دیگر هرگز باز نخواهیم گشت".

شرکت پولین دومین شبکه بزرگ استخراج بیت‌کوین است که بیشتر فعالیت‌های آن در چین انجام می‌شود و همچنین مقر اصلی آن نیز در هنگ کنگ است. این کشور حدود 70 درصد از کل قدرت استخراج بیت کوین در جهان را دارا است.

در حال حاضر " پنهاهندگان بیت‌کوین " چین به سرعت در حال تلاش برای یافتن مقصد جدیدی هستند و گزینه‌های مثل مغولستان ، قزاقستان ، روسیه یا آمریکای شمالی را پیش رویشان دارند.

Mining BitCoin 2 - NerdZone

معاون شرکت پولین می‌گوید: " ما مجبور شدیم مکان جدیدی برای ماشین‌های استخراج بیت‌کوین پیدا کنیم." ، " زیرا هر دقیقه که دستگاه روشن نیست ، پول در نمی‌آورد."

مدیران پولین از جمله بسیاری از استخراج کنندگان هستند که اخیرا در محل مشهوری در آمریکا فرود آمده‌اند و آن آستین،تگزاس است. برخی نام این اتفاق را " مهاجرت بزرگ معدن" نامیده‌اند.

مهمترین دلیل انتخاب این مکان وجود برق ارزان در تگزاس است ، در واقع تگزاس ارزان‌ترین قیمت انرژی جهان را دارد.

در مجموع این اتفاق نه تنها به نفع ایالات متحد آمریکا خواهد بود بلکه به علت توزیع پراکنده تر قدرت ماین در جهان در طولانی مدت به نفع جامعه بیت‌کوین نیز خواهد بود. هرچند که این اخبار و اتفاقات از سوی چین در چند ماهه گذشته به قیمت بیت‌کوین آسیب زده است.

 

این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود: NFT چیست؟