شرکت Niantic با ارزش 9 میلیارد دلاری سازنده بازی معروف پوکمون گو آماده ساخت متاورس خود می‌شوند.

به تازگی سرمایه‌گذار برجسته حوزه رمزارز "Coatue" که به حمایت از پروژه Chainalysis که به تحلیل و آنالیز بلاک‌چین‌ها میپردازد معروف است ، 300 میلیون دلار در پروژه متاورس Niantic سرمایه‌گذاری کرد.
حالا شرکت نیانتک ، توسعه دهنده بازی موبایلی واقعیت افزوده پوکمون گو با سرمایه‌گذاری های جدید و ارزش فعلی 9 میلیارد دلاری در حال برنامه ریزش برای یک متاورس "دنیای واقعی" یا همان "real world" است.
این نوع متاورس کاملا از روی دنیای واقعی ساخته می‌شود ، نمونه آن تور‌های مجازی هستند که مثلا یک آثار باستانی یا یک سهر را میتوانید به صورت مجازی مشاهده و در آن گردش کنید.

مت مازئو ، شریک عمومی Coatue می‌گوید:" نیانتیک در حال ساخت پلتفرمی برای AR بر اساس نقشه سه بعدی جهان است که ما معتقدیم نقش مهمی در انتقال بعدی محاسبات  خواهد داشت. همچنین ما از شراکت با Niantic هیجام‌زده هستیم زیرا می‌بینیم که این زیرساخت از یک متاورس برای دنیای واقعی پشتیبانی می‌کند و به تکامل بعدی اینترنت کمک می‌کند".
جان هانکه ، بنیانگذار و مدیرعامل نیانتیک گفت:" ما در حال ساختن آینده‌ای هستیم که در آن دنیای واقعی با خلاقیت‌های دیجیتال ، سرگرمی و اطلاعات پوشانده شده است و آن را جادویی‌تر ، سرگرم کننده‌تر و آموزنده‌تر می‌کند.
بر خلاف فیسبوک که در ماه اکتبر به متا تغییر نام داد تا تعهد خود را به توسعه واقعیت مجازی نشان‌دهد ، طبق گزارش‌ها ، نیانتک میخواهد فناوری‌هایی را توسعه دهد که مردم را به دنیای خارج نزدیک‌تر کند.

" در نیانتک ما معتقد هستیم که انسان‌ها زمانی شادتر هستند که دنیای مجازی آنها را به دنیای فیزیکی هدایت کند ".
هانکه می‌گوید برخلاف یک متاورس علمی تخیلی ، یک متاورس دنیای واقعی از فناوری برای بهبود تجربه ما از جهان آن‌طور که هزاران سال است آن را می‌شناسیم ، استفاده می‌کند.

Source: Cointelegraph