ایلان ماسک می‌گوید متاورس "قانع کننده" نیست و وب 3 "بازاریابی بیشتر از واقعیت" است. 

متاورس و Web3 دو روندز هستند که بنظر قرار است دنیای دیجیتال را متحول کنند. اما ثروتمند‌ترین فرد دنیا ، ایلان ماسک علاقه‌ای به هیچ کدام ندارد و بارها در توئیت‌هایش نسبت به آنها انتقاد کرده است.
در مصاحبه اخیر ، ماسک گفت که نمی‌تواند مورد استفاده قانع کننده‌ای برای متاورس مبتنی برا واقعیت مجازی ببیند و وب3 مفهونی مبهم که در آن سرویس‌های اینترنتی حول بلاک چین و ارزهای دیجیتال بازسازی می‌شوند با عنوان "بازاریابی بیشتر" مورد تمسخر قرار داد. و افزود " من متوجه آن نمی‌شوم".

ماسک اعتراف کرد که ممکن است برای درک این فناوری‌های جدید "بیش از حد پیر" باشد. و گفت:" آیا من مانند یکی از آن افرادی هستم که اینترنت را در سال 95 به عنوان یک مد که هرگز به چیزی تبدیل نمی‌شود ، نادیده می‌گرفت؟" 
اما ماسک یکی از افرادی بود که در همان سال‌ها پتانسیل اینترنت را درک کرده بود.
انتقاد ماسک از متاورس بر فقدان موارد استفاده قانع کننده و تجربه ناامید کننده برای مصرف کنندگان ، متمرکز بود." مطمعنا می‌توانید تلوزیون را روی بینی خود قرار دهید. مطمعن نیستم که این شمارا در "فرا جهان" قرار دهد. من کسی را نمی‌بینم که تمام روز یک صفحه نمایشگر را به صورت خود می‌بندد و نمی‌خواهد هرگز آنجا را ترک کند."
اون اضافه کرد:" در حال حاضر نمی‌توانم یک موقعیت استفاده قانع کننده را ببینم".

البته که متاورس و Web3 در ابتدای راه هستند و همچون یک کودک در حال چهار دست و پا راه رفتن و تمرین هستند و در مقایسه با سایر تکنوژی‌ها بسیار جوان‌تر هستند.
متاورس با ایده یک دنیای جدید، تجربه و زندگی دیگر و وب3 تمرکز زدایی از اینترنت و پخش آن بین تمام کاربران نه تنها چند ابر کمپانی و... شروع کرده‌اند و مسیر طولانی در پیش دارند.