ساعاتی پیش گزارشاتی مبنی بر هک شدن سایت و شرکت هواپیمایی ماهان ایر رسید که حالا تایید شده‌اند. + بیانیه گروه هکری و اطلاعات...

به گزارش خبرگزاری مهر برخی از مشتریان و خریداران بلیت ماهان و اعضای باشگاه مشتریان ایمیل و پیامکی در خصوص انجام حمله سایبری به این شرکت هواپیمایی دریافت کردند که موضوع آن هک شرکت ماهان توسط گروه هکری که خودشان را " هوشیاران وطن " معرفی کردند.
نیز همزمان با ارسال این پیامک سایت شرکت ماهان نیز از دسترس خارج شد.
می‌توان گفت که در سال جاری بسیاری از ارگان‌ها ، سازمان ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی مورد حملات سایبری قرار گرفتند که عموما اهداف سیاسی داشتند.
از مهم‌ترین این حملات در سال جاری می‌توان به هک سامانه شرکت راه‌آهن ، ابرآروان و آسیاتک ، سامانه وزارت راه و شهرسازی و کنترل تردد قطارها و نیز سامانه املاک و اسکان و طرح ملی مسکن اشاره کرد.
در همین چند هفته پیش نیز سامانه سوخت کشور مورد حمله قرار گرفت و همراه آن برخی از تابلوی های شهری که موجب اختلال جدی در عملیات سوختگیری در کشور شد.
هکرانی که خود را " هوشیاران وطن" می‌دانند در ضمیمه پیامک و ایمیل‌ها لینک کانال تلگرامی را داشتند که در آن با لحنی شدید هدف خود را از این حمله دادخواهی و اعتراضی علنی از سوی " مردم سر بلند اهواز " دانستند.
بخشی کوچکی از مطالب را نقل قول می‌کنیم:


" ما مردم سربلند اهواز سال‌های سال با ظلم و دروغ‌های رژیم نژادپ**ت اس**می ایران می‌جنیگم اما هرگز زیر بار ظلم نرفته‌ و نمی‌رویم. خاک سرزمینمان را دزدان نظا** پوش سپ** پاسدار** غارت کرده‌اند و هرچیزی که اینجا ارطش مادی داشت را آنها برده‌اند و اکنون فرهنگ و هویت اهوازمان را هم نشانه رفته‌اند."
" شرکت هواپیمایی ماهان سال‌هاست که به همکاری و همدستی با نیروی قد*س سپ*ه پاسدا**ن مورد سوءظن بوده و هرچند که جزئیات این همکاری تا به حال آشکار نشده بود اما اکنون و پس از دریافت مجموعه‌ای مدارک از منبعی موثق که به گفته او به نفع مردم است که این مدارک انتشار یابد و همچنین پیشنهاد کرد برای درک بهتری از ابعاد همکاری ماهان با نیروی قدس، شبکه داخلی ماهان را هک و در آن به کند و کاو بپردازیم تا بلکه شاید اسناد و مدارک بدردبخوری را به دست آوریم، پرده از ابعاد شگرف این همکاری در شرف کنار رفتن است. آنچه در این نوشته و همچنین در نوشته‌های بعدی می‌خوانید، افشاگری اطلاعات حساسی است که از شبکه داخلی هواپیمایی ماهان بیرون کشیدیم، از آن جمله مدارک، نامه‌ها، ایمیل‌ها و گزارش‌های داخلی که با استناد به این اطلاعات محرمانه و سِرّی و همچنین اطلاعاتی از منابع مختلف دیگر که همه دال بر همکاری نزدیک این هواپیمایی با نیروی ق*س سپ*ه است به حقیقت رابطه‌ای دست یافتیم که افراد عالی‌رتبه این شرکت همواره برای مخفی نگه‌داشتن آن، تمام تلاش خود را به خرج داده‌اند. "

سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان مدعی شد تیم سایبری ماهان حملات سایبری را خنثی کرده و تمام پروزاهای ماهان طبق برنامه در حال انجام است.
همچنین نوضوع رخ داده را یک اتفاق عادی تلقی کرد و اعلام کرد اطلاعات شخصی مسافران به بیرون درز پیدا نکرده است.

گروه هکری تا کنون برخی نامه‌های اداری ، چند رسید تراکنش و اطلاعات اینچنینی که اعتبار خاصی ندارند را منتشر کرد اما اعلام کرد به زودی اطلاعات مهم تری را منتشر خواهد کرد.