بانک بزرگ جی‌پی مورگان می‌گوید که تسلا طبق توافق‌نامه ضمانت سهام در سال 2014 به این بانک 162 میلیون دلار بدهکار است.

رویتزر گزارش می‌دهد که طبق این پرونده ، جی‌پی مورگان در سال 2014 چندین ضمانت‌نامه از تسلا خریداری می‌کند. در آن زمان ایلان ماسک مدیر عامل تسلا بود و در حال تلاش برای جذب سرمایه جهت ساخت کارخانه اولیه گیگافکتوری بود.
ضمانت نامه سهام به خریدار که در اینجا جی‌پی مورگان است ، اجازه می‌دهد که سهام تسلا را با یک قیمت تعیین شده در یک بازه زمانی مشخص خریداری کند. 
ضمانت‌نامه‌های خریداری شده توسط جی‌پی مورگان خریداری شده بود در ژوئن 2021 منقضی شدند.
در ابتدا این کمپانی‌ها با قیمت 560.638 دلار به توافق رسیده بودند. اگر ضمانت‌نامه‌ها منقضی می‌شدند و سهام تسلا کمتر از این مقدار ارزش داشت ، هیچ شرکتی به دیگری بدهکار نبود.
اما اگر سهام تسلا به بالاتر از میزان مشخص شده می‌رسید، برای چنین اختلافی تسلا باید سهام بیشتری را در اختیار جی‌پی مورگان می‌گذاشت.
جی‌پی مورگان و تسلا در این بین تغییرات و مذاکراتی نیز درباره نوسانات قیمت و تغییر قیمت تعیین شده داشتند که یکبار جی‌پی مورگان تصمیم به تغییر قیمت مد نظر به 424.66 دلار می‌گیرد اما آخرین لحضات پشیمان می‌شود.
پس از این موضوعات نهایتا قیمت به 484.35 تغییر می‌یابد و تسلا نیز می‌پذیرد اما به یکباره تصمیم میگیرد به مدت 6 ماه مذاکره‌ای با جی‌چی مورگان نداشته باشد.

سپس نیز در فوریه 2019 وکلای تسلا نامه‌ای با این بانک می‌نویسند و آن را متهم به سوءاستفاده از نوسانات قیمت سهام تسلا می‌کنند. این شرکت‌ها به مدت 2 سال با یکدیگر هیج مذاکره‌ای نمی‌کنند.
اکنون جی‌پی مورگان می‌گوید تسلا 228.775 سهم به بانک بدهکار است که ارزش تقریبی آن 162 میلیون دلار است.  تسلا هنوز واکنشی به وین موضوع نشان نداده است.