بیت‌کوین 13 ساله شد!!! ، 5 پیشبینی از نظر کارشناسان برای بیت‌کوین ، NFT و آینده پول... 

ارزهای دیجیتال بسیاری از عجیب‌ترین سر فصل‌های سال 2021 را به خود اختصاص دادند. از آنها به عنوان فناری در حال تغییر جهان با پتانسیل ایجاد اقتصادهای جدید و توامندسازی افرادی که به حساب‌های بانکی دسترسی ندارند یاد‌کردند.
منتقدان نیز به اثرات زیست محیطی کریپتو و همچنین محبوبیت‌ آن در جرائم آنلاین اشاره کردند ، هرچند فعالین این حوزه در حال بهبود و بر طرف کردن این دو مشکل نیز بوده و هستند و دستاورد‌های بسیاری کسب کرده‌اند.
صنعت ارزهای دیجیتال به قدری بزرگ شده است که از هر زاویه‌ای دیدگاه متفاوتی میتوان به آن داشت. عده‌ای آن را غول تبلیغاتی میبینند که سگ‌های بامزه و میم‌کوین‌ها هستند. سرمایه‌گذاران بزرگ و خطر پذیر بازار معاملاتی حیرت‌انگیزی را مشاهده می‌کنند و افرادی نیز نوآوری‌های فنی و واقعی این حوزه آنان را جذب کرده است.
1- کریپتو بیشتر به سمت جریان اصلی حرکت می‌کند.
شرکت‌های بزرگ در تلاش هستند تا بفهمند ارز دیجیتال چگونه در تجارت آنها قرار می‌گیرد. میتوان گفت همه مدیران صندوق‌های تامینی تا شرکت‌های کوچک همه و همه در حال انجام اقداماتی هستند که میتواند بر نحوه استفاده ما از رمز ارزها در سال جاری تاثیر بگذارد.
2- در سال جاری NFT ها فرصت مالکیتی جدیدی ایجاد میکنند و فرصت‌های قدیمی را مجددا ترکیب می‌کنند.

توکن غیرقابل تعویض یا همان NFT اصطلاح پر سر و صدا است که بسیاری از ما برای اولین بار در سال 2021 شنیدیم. روشی برای تعیین مالکیت دارایی های دیجیتال با استفاده از دفکر کل بلاکچین که به صورت فزاینده در صحنه‌های هنری و کلکسیونی محبوب هستند.

اما پتانسیل آنها بسیار فراتر از آثار هنری دیجیتال عجیب و غریب است. امکانات NFT ها بی پایان است زیرا میتوان از آنها برای ثبت مالکیت هر دارایی دیجیتالی استفاده کرد. 
در آینده کاربرد‌ها ، رواج و استفاده‌ها از آن بیشتر خواهد شد و همچنان موضوع جنجالی باقی خواهد ماند.
3- هک‌های بزرگتر و باج افزار‌های بزرگتر 

رمزارزها در سال 2021 برا تسهیل پرداخت میلیون‌ها دلار باج استفاده شدند و همینطور کیف پول‌ها ، صرافی‌ها ، پروژه‌های این حوزه و... بسیاری مورد حملات بزرگ و گسترده قرار گرفتند. 

همینطور که این صنعت رو به بزرگ‌تر شدن و محبوبیت هستند ، حملات سایبری نیز پیشرفت خواهند داشت.
4- در مورد استیبل کوین‌ها بیشتر خواهید شنید
بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه به دلیل نوسانات خود ، سر فصل اخبار را به خود اختصاص داده‌اند. اما سعی کنید یک قهوه با بیت کوین بخرید و این نوسانات می‌تواند همه چیز را سریع گیج کند.
استیبل کوین‌ها می‌توانند نقشی حیاتی در تبدیل ارز دیجیتال با چیزی داشته باشند که بتوانیم به راحتی از آن برای انجام تراکنش‌های عادی زندگی روزمره استفاده کنیم.
5- قوانین جدید کریپتو در راه است
قانون‌گذاران واشنگتن احساس می‌کنند که ارزدیجیتال یک چیز بزرگ و مهم است ، اما آنها به طور محسوسی برای درک آن تلاش می‌کنند .

بحث‌ها ، تحقیقات و مسائل متعددی در بخش‌های قانونی در رابطه با رمزارزها دارد و ایالات متحده بسیار دقیق و محتاطانه با آن رفتار می‌کند. بنظر می‌رسد بالاخره دیر یا زود این گفت‌و‌گو ها باعث تمرکز بیشتر سیاست‌گذاران روی کسب‌و‌کارهای بلاکچینی و رمزارزی شود.
هیمنطور "نجیب ابوکیله" رئیس جمهور السالورا ( تنها کشوری که به طور رسمی بیت کوین را پذیرفته است) پیشبینی کرده که در سال 2022 حداقل 2 کشور دیگر نیز بیت کوین را می‌پذیرند.

از آنجا که این بحث در کشورهای دیگری نیز مطرح شده است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند ، این پیش‌بینی نیز دور از انتظار نیست.