سه ساعت در هفته ؟!! این قرار است حداکثر زمانی باشد که نوجوانان چینی میتوانند برای سرگرمی خود وقت صرف کنند. این مقدار زمانی است که بسیاری از گیمرها فقط صرف تماشای استریم و تریلر های بازی میکنند...

در چین دولت قصد دارد قوانین بسیار سختگیرانه‌ایی را در مورد زمان بازی‌های آنلاین کودکان و نوجوانان وضع کند و مطمئن باشد که تا حد زیادی از آن اطلاعت می‌شود. دولت چین می‌خواهد برای اجرای قوانین از سیستم تشخیص چهره و شناسه کاربران در Tencent ( یکی از بزرگ ترین شرکت های چین که در زمینه خدمات شبکه‌های اجتماعی ، مخابرات و بازی‌های چند نفره آنلاین مثل پابجی فعالیت می‌کند ) استفاده کند.

بدین صورت که باید شناسه واقعی خود را به حسابتان وصل کنید و اگر بیش از یک مدت زمان معین در شب بازی کنید شما محدود می‌شوید حتی اگر بزرگسال باشید مگر اینکه چهره خود را در Tencent اسکن کنید. چنین مقررات مزاحمی که بر کودکان و حتی بزرگسالان تاثیر می‌گذارد در بسیاری از کشور‌ها غیر قابل قبول است.

Playing

اما " لیزا کاسماس ( Lisa Cosmas )" که برای شرکت Niko Partners آنالیز بازار بازی‌های آسیایی را انجام ‌می‌دهد اشاره می‌کند که چین سالها واردات کنسول های بازی را ممنوع کرده است. او می‌گوید: " دولت چین همیشه شفاف بوده است و می‌گوید ما اینجا هستیم تا از جوانان خود در برابر آنچه که محتوای مضر و رفتار های مضر می‌‌دانیم محافظت کنیم".

البته چین دارای صنعت بازی‌های قدرتمندی است که با سرعت بالایی در حال رشد هستند و این موضوع میتواند برای نسل بعدی بازیکنان و توسعه دهندگان بازی تهدیدی بزرگ باشد. این مسئله مشکل ساز است به خصوص در زمینه ورزش‌های الکترونیکی ، این یک تغییر بزرگ خواهد بود ، شما باید برای ورزش خود تمرین کنید و اگر قادر به تمرین نباشید چه اتفاقی خواهد افتاد؟...

 

source: bbc