کمپانی بوئینگ بالاخره مجوزه پروژه اینترنت ماهواره‌ای را برای پرتاب 147 ماهواره به‌دست آورد.

بوئینگ که به هواپیما‌های درجه یک و عظیم الجثه‌اش شهرت دارد از سال 2017 درخواستی برای صدور مجوز راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) داشت.
این کمیسیون بالاخره مجوز پرتاب 147 ماهواره را طی 9 سال صادر کرد. در این پروژه 132 ماهواره مدار پایین زمین در ارتفاع 1056 کیلومتری و 15 ماهواره دیگر در ارتفاع 27300 تا 44200 کیلومتر قرار خواهند گرفت.
بوئنگ قصد دارد پس از پرتاب ماهواره‌ها خدمات اینترنتی را به کاربران مسکونی ، دولتی و تجاری در ایالات متحده آغاز کند تا در نهایت بتواند موشش جهانی را برای کلیه کاربران فراهم کند.
تمامی ماهواره‌های بوئینگ در باند V پخش خواهند شد که فرکانس بالاتری از طیف بی سیم نسبت به باندهای Ku و Ka که در استارلینک اسپیس ایکس یا ماهواره‌های کویپر آمازون خواهند داشت.
باند V سرعت انتقال بالاتری دارد اما احتمال تداخل بیشتری را نیز به وجود می‌آورد زیرا فرکانس‌های بالاتر در نفوذ به اجسام جامد مشکل بیشتری را ایجاد می‌کنند. 
اسپیس ایکس قبلا اعلام کرده بود که پرتاب ماهواره به مدارهای پایین به علت شلوغی می‌تواند خطر برخورد با ماهواره‌های دیگر را افزایش دهد. خبرگزاری رویترز در سال 2019 گزارش کرده بود که اسپیس ایکس به FCC اعلام کرده است که شبکه بوئینگ می‌تواند خطری برای تداخل ماهواره‌ها ایجاد کند.
ماهواره‌های استارلینک در ارتفاع 550 کیلومتری هستند که ماهواره‌های اینترنتی oneweb نیز در همین مدار است. و همین موضوع باعث احتمال برخورد های فراوان است که تا به الان به سختی از آن جلوگیری شده است.