کارمندان اپل درحال مهاجرت به سوی کمپانی متا هستند ، به همین دلیل اپل به تازگی شروع به دادن پاداش‌های مالی به مهندسین رده بالا کرده است. 

شرکت متا ( فیسبوک ) در تلاش برای جذب مهندسان نابغه از واحد‌های واقعیت افزوده ، هوش مصنوعی ، هوش مصنوعی و.. به خصوص از شرکت اپل است. 
کمپانی متا که مالک ایسنتاگرام ، فیسبوک ، واتساپ و... است و به اخیرا تمرکز خود را به متاورس و سخت‌افزار مربوط به آنمعطوف کرده است برای جذب مهندس‌های این حوزه افزایش حقوق قابل توجهی را عرضه می‌کند.

متاورس فناوری آینده + ویدیو
مهاجرت کارمندان اپل به حوزه‌های دیگر این شرکت مثل تیم خودرو‌های خودران نیز ضربه زده است. ازآنجا که به دنبال ساخت چندین دستگاه نسل جدید از جمله خودرو خودران و برقی ، هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده و مدل‌های جدید آیفون است باید قدرت مهندسی خود را حفظ کند.
البته که این مهاجرت‌ها صرفا یک طرفه نبوده و در چند ماهه گذشته اپل نیز برخی از کارمندان کلیدی متا را جذب کرده است
شرکت متا و اپل تبدیل به رغیبان سرسختی برای یکدیگر تبدیل شده اند و مهم‌ترین دلیل آن این است که هر دو شرکت قصد دارند تا در حوزه‌های هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی و... محصولات جدیدی را در سال‌های آینده عرضه کنند.

اتفاقی که اپل اکنون با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کند مشابه اتفاقی است که سال‌های گذشته برای نوکیا افتاد به آن را از تخت پادشاهی دنیای تکنولوژی پایین کشید.