اپل مدتی‌ایست که مشغول کار بر روی هدست واقعیت مجازی و افزوده‌اش است که احتمالا سال آینده میلادی رونمایی می‌شود. 

خبرگذاری بلومبرگ در گزارشی جزئیاتی درباره اولین هدست واقعیت مجازی اپل منتشر کرده است. از این گزارشات به نظر می‌رسد بر روی موضوعاتی مثل بازی‌ها و ارتباطات تمرکز ویژه‌تری دارد.
از این محصول که بنظر بوی رقابت با محصولات جدید فیسبوک را می‌دهد ، انتظار می‌رود که قابلیت‌های زیادی در این زمینه‌ها ارائه دهد.
یکی از اصلی ترین اهداف این محصول استفاده در گیمینگ است و از چندین پردازشگر ، نمایشگر با رزولوشن بالا ، فن و همچنین اپ استور اختصاصی استفاده می‌کند.
با نگاهی با پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری و رقابت کمپانی های بزرگ در رابطه با ابزارها و فناوری های ارتباطاتی آینده میتواند سرعت پیشرفت واقعیت‌های افزوده و مجازی را چندین برابر چند ساله گذشته دانست.

RV Apple Headset

همچنین این دستگاه میتواند مورد توجه ویژه بازی‌سازان قرار بگیرد. دیگر هدف اپل را میتواند محتوای رسانه‌ای دانست که انتظار می‌رود با همکاری شرکای رسانه‌ای ، محتوای واقعیت مجازی برای این هدست تولید کنند.

و اخرین هدف را هم اکنون میتوان ارتباطات دانست ، این محصول اپل از Animoji و ارتباط واقعیت مجازی فیس‌تایم پشتیبانی خواهد کرد.
در رابطه با مشخصات فنی نیز می‌توان دو نمایشگر 4K با فناوری میکرو LED ، ارتباط وایفای E6 ، قابلیت ردیابی چشم و 15 ماژول اپتیکال را شامل شود.
به گفته بلومبرگ تولید انبوه این محصول 2022 آغاز می‌شود. یکی از تحلیلگراگ برجسته محصولات اپل " مینگ چی کو" می‌گوید هدست‌های اپل طی 10 سال آینده جایگزین آیفون‌ها می‌شوند.